WARC – Lekcije uspešnih in učinkovitih znamk v 2020
Znamke, ki so v letu 2020 uspele, so bile avtentične, empatične, agilne in pogumne, pri čemer je bilo res pomembno, da so »znamke vedele, kaj njihove stranke resnično želijo, in kako lahko njihovo produkti ali storitve doprinesejo življenju teh strank,« poudarja predavateljica na prvem Effie dnevu, Amy Rodgers, odgovorna urednica za raziskave in lestvice pri WARC-u.
Amy je v predavanju govorila o tem, kako so se uspešne tržne znamke uspele učinkovito prilagoditi spremembam v kontekstu pandemije in kako je vzpon e-trgovine in spreminjajočih se medijskih navad vplival na marketing. »V letu 2020 je povečan čas preživljanja časa na spletu in na družbenih omrežjih vplival na vzpon e-trgovine in t.i. »shoppable« medijev, te spremembe pa so vplivale tudi na same znamke in na to, kako te načrtujejo svoje kampanje.«
V svoji predstavitvi je Amy poudarila, da so eden najnovejših razvojnih premikov v e-trgovini zagotovo t.i. »shoppable« mediji«. Gre za vsakršno obliko interaktivne vsebine, ki omogoča uporabnikom, da začnejo in tudi zaključijo nakup znotraj enega ekosistema izdajatelja. To se nanaša na vse oblike teksta, videa, statičnih podob, anket, kvizov, razširjene resničnosti; torej, vsa vsebina, ki ima integrirane funkcionalnosti e-trgovine.
Predstavila pa je tudi 8 lekcij, ki jih je ekipa iz WARC-a povzela iz preučevanja najbolj nagrajenih del v letu 2020 in nam lahko dajo dobre usmeritve, kako upravljati tržne znamke v kriznih časih. Te lekcije so:
- nujnost lahko ustvari prostor za inoviranje;
- uspešne znamke ohranjajo svojo avtentičnost ves čas krize;
- pogum in tveganje sta pogosto nagrajena;
- močno poslanstvo znamke je trajno in konsistentno;
- priložnost se kaže v kontinuiranem vlaganju v znamko;
- osredotočenost na stranko omogoča hiter odziv na spremembo;
- leto 2020 je izpostavilo potrebo po načrtovanju različnih scenarijev in agilnosti;
- uspešne medijske strategije temeljijo na konkretnih podatkih.
Amy Rodgers vodi raziskovalno ekipo pri WARC-u in upravlja letne WARC lestvice, ki so oglaševalska ultimativna referenčna točka skozi prizmo meril kreativnosti, učinkovitosti in medijev. S strokovnim znanjem iz področja marketinških in oglaševalskih raziskav ustvarja z raziskavami podprte vsebine o temah, ki so povezane s trženjsko in medijsko učinkovitostjo.
Za znamke, oglaševalce in agencije je WARC s svojim obsežnim arhivom študij primerov, najboljših praks, raziskav in podatkov, vodilni vir za učinkovitejše trženje. WARC-ove lestvice predstavljajo pomembno letno merilo najboljšega oglaševanja po vsem svetu, Amy pa usklajuje njihovo sestavljanje in analizo ter prikazuje njihove ugotovitve.