Pomen poglobljenega uvida v znamko in njeno ciljno skupino
V današnjem kompleksnem in hitro spreminjajočem svetu bolj kot predvidevanja ali vpoglede nazaj potrebujemo natančne uvide, jasne vpoglede v bistvo problema (angl. insight). »Pač. Na pamet ali po filingu danes ne gre več. Prekompleksno je in preveč je v igri, da bi se lahko igrali,“ nas je razsvetlil predavatelj na prvem Effie dnevu, Mitja Tuškej, strateg in partner v Skupini Formitas in strokovni direktor Effie Slovenija 2020.
Mitja je v svoji predstavitvi še dodal: »Kompleksno in hitro spreminjajoče zahteva natančen vpogled v bistvo. Ključ je v osredotočenosti. Na to, kar znamka je (hoče biti oz. ima možnost postati), in na to, komu je znamka namenjena. Zato je lahko dober uvid ključen in temeljni kamen učinkovite in uspešne kampanje. Ker je učinkovitost in uspešnost ključno poslanstvo nagrad Effie, menim, da je posvečanje uvidom tudi ključno tudi pri Effie prijavah«.
Kot pravi Mitja Tuškej, je temeljni kamen, ki ga tvorijo uvidi, sestavljen iz treh ključnih gradnikov:
– poglobljen uvid v znamko in njene ključne konkurente je pomemben gradnik. Z njim postavimo znamko v tržni prostor in jo primerjamo s konkurenti. Iščemo značilnosti, ki so naše in jih primerjamo s ciljnimi. Na voljo so odlična raziskovalna orodja z obsežnimi bazami podatkov, ki jih velja uporabljati. Pomemben je tudi percepcijski uvid v konkurenčne znamke. Kaj so ključne postavke, do katerih se je smiselno prekopati z obračanjem in z analizami podatkov?
– poglobljen uvid v ciljno skupino je enako pomemben gradnik. Demografsko ciljanje je definitivno mrtvo in vprašanje je, kako danes opredeliti ciljno skupino znamke, zakaj je pri tem pomemben fokus in kaj vse je pomembno pri poglobljenem uvidu v ciljno skupino.
– prav tako je enako pomemben uvid v trende. Še posebej v tako hitro spreminjajočem se svetu. Zavedati se moramo, da uvida v znamko in njeno ciljno skupino temeljita na ‘včerajšnjih’ podatkih, naša naloga pa je, da strategijo znamke delamo za jutri in pojutrišnjem. Edini uvid, ki se ukvarja z ’jutri’ so trendi. Kako jih analizirati in kako jih umestiti v strateško razmišljanje.
Rezultanta treh poglobljenih uvidov je zgodba znamke za jutri in izbor komunikacijskih kanalov in medijev kot rezultanta uvida v znamko in ciljno skupino.