Vpogled v ozadje tržnega raziskovanja na Effie dnevu 2023
V torek, 21. marca 2023 je Slovenska oglaševalska zbornica v okviru Effie Slovenija 2023 organizirala Effie® dan 2023: Raziskovanje v ozadju učinkovitosti. Dogodek je potekal v živo v Kongresni dvorani Kristalne palače BTC.
V letošnji izvedbi Effie Slovenija razkrivamo ozadje učinkovitosti, katerega velik del je tržno raziskovanje. Različni vidiki tržnega raziskovanja, o katerih smo govorili na Effie dnevu, bodo zagotovo pripomogli k ustvarjanju še boljših in bolj celovitih strategij znamk.
Uvodoma sta udeležence pozdravila Janja Božič Marolt, predsednica Effie Slovenija 2023 in Mitja Tuškej, strokovni direktor Effie 2023, ki sta povzela vsebinska izhodišča letošnje izvedbe Effie in izpostavila pomembnost pridobljenega znanja o tržnem raziskovanju v pripravah na Effie prijave, ki bodo potekale v drugi polovici letošnjega leta.

foto: Anže Krže / mediaspeed.net
Program Effie dneva sta otvorila Janja Božič Marolt in Enzo Smrekar, podpredsednik Atlantic Grupe za delikatesne namaze, Donat in internacionalizacijo ter glavni direktor Atlantic Droge Kolinske. V pogovoru sta se osredotočila na dosežke Atlantic Grupe, ki je v vseh letih Effie Slovenija prejemnica največjega števila nagrad. Enzo Smrekar pri tem pouarja, da “upravljanje blagovnih znamk ne sme imeti za cilj nagrade, ampak iskreno in čustveno povezavo s svojim potrošnikom,” hkrati pa dodaja, da je nagrada potrditev dobrega dela in daje zagon za nadaljnje delovanje.
Na poznavanje potrošnikov se je osredotočil tudi Paul Stringer, strateški svetovalec in raziskovalec v WARC-u, ki je izpostavil, da je ravno raziskovanje manjkajoči povezovalni člen med upravljalci znamk in potrošniki, Heather Alderson, globalna načrtovalka v adam&eveDDB, pa je predstavila koncept ekstrovertiranega marketinga. Oba mednarodna govorca pri tem poudarjata pomembnost razumevanja lokalnega trga in njegovih potrošnikov.
“Dokler podatka ne interpretiramo pravilno in postavimo v kontekst, je neuporaben,” je ob začetku slovenskega dela programa povedal Uroš Cuder, direktor medijskih strategij v Media Publikumu. Besedo sta za tem prevzela Zenel Batagelj, partner v Valiconu, ki je poslušalcem predstavil, kako so preko razvoja novih konceptov za startup hitro in učinkovito prišli do zmagovitih rešitev za potrošnika in Janko Hočevar, ustanovitelj in direktor Aragona, ki je predstavil, kako s pomočjo inovativnih raziskovalnih pristopov prodreti v srž delovanja potrošnikov. Slednji pravi, da nas pri nakupnih odločitvah vodi izogibanje “katastrofi”, kar smo si podrobneje ogledali v konkretnih primerih iz prodajnega mesta, ki jih je predstavila Meta Arh, soustanoviteljica in partnerica Arhee in direktorica Temidie. Izjemne nastope predavateljev je zaključila Katarina Košmrlj Muha, vodja raziskav na Inštitutu za raziskovanje trga in medijev Mediana, ki je predstavila pasti zastarelega definiranja ciljnih skupin in možnosti podrobnejšega identificiranja novih.

foto: Anže Krže / mediaspeed.net
Za okusen zajtrk ter malico je poskrbel partner gostoljubja Effie dneva 2023 Lidl Slovenija, za odlično kavo pa Barcaffe.
Dogodek se je zaključil z zahvalo vsem partnerjem Effie Slovenija 2023, še posebej generalnemu partnerju Effie Slovenija 2023 NLB, velikemu partnerju Effie dneva 2023 Media Publikumu, velikemu partnerju mednarodnih predavanj Telekom Slovenije ter partnerju predavanja Paula Stringerja Argeta. Posebna zahvala tudi partnerju študentske žirije Effie Zavarovalnici Triglav, ki je omogočila, da so se na Effie dnevu izobraževali tudi študenti.