Špela Žorž in Rinalda Klemenčič prevzeli krmilo 12. izvedbe Effie® Slovenija 2025
Effie Slovenija bo v letu 2024 / 2025 potekal pod vodstvom predsednice Špele Žorž, direktorice in solastnice agencije Shift in strokovne direktorice Rinalde Klemenčič, svetovalke za poslovno in podatkovno analitiko v NLB.
V 12. ediciji izvedbe Effie Slovenija bomo še bolj poudarili premik v marketinško učinkovitost in vas spodbudili k dolgoročnemu Effie razmišljanju. Zastavili si bomo vprašanje: »Si še znamo (pravilno) postavljati (pravilne) marketinške cilje?« s ciljem, da v vas vlijemo pogum za pravilne marketinške prakse, v katerih bo Effie prijava zgolj »posledica« dobrih praks in ne vzrok zanje.
Ne zamudite vseh novosti, ki jih za vas pripravljamo, nekatere prihajajo že to jesen!
Špela Žorž, direktorica in solastnica agencije Shift, Predsednica Effie Slovenija 2025
Špela Žorž je v več kot 20 letih svoje karierne poti dodobra preizkusila dve strani marketinškega trikotnika – agencijsko (Luna\TBWA ter Grey Ljubljana / SHIFT) in naročniško (Renault Slovenija ter Kranjska investicijska družba). Sodelovala je pri upravljanju in ustvarjanju nekaterih največjih slovenskih in tujih blagovnih znamk, kot so Ljubljanske mlekarne, NLB, Pivovarna Laško, Renault, Bayer, GSK, Wrigley, Zavarovalnica Triglav, A1, Gorenje …
Danes je direktorica in solastnica agencije Shift (bivšega Grey Ljubljana), kjer opravlja tudi funkcijo strateške direktorice. V času njenega vodenja od leta 2014 se je agencija Grey Ljubljana popolnoma transformirala, bistveno okrepila svoj kreativni in medijski izraz ter postala ena največjih in najmočnejših celostnih agencij v slovenskem oglaševalskem prostoru. Z umikom mednarodne oglaševalske mreže Grey iz Slovenije je Špela skupaj s Sabino Luskovnik preoblikovala Grey Ljubljana v agencijo SHIFT z lokalnim lastništvom, osredotočenim na ustvarjanje relevantnih, strateško podprtih in integriranih komunikacij, ki nadaljuje uspehe svojega predhodnika in je poleg kopice domačih in mednarodnih nagrad za kreativnost in učinkovitost do sedaj na SOF-u že dvakrat osvojila naslov Agencije leta 2022 in 2023, v letu 2023 pa temu dodala še laskavi naslov Najbolj učinkovite agencije.
Špela je tudi predavateljica, mentorica, članica žirij in aktivna članica strokovnih združenj. Med leti 2015 – 2020 je bila članica in podpredsednica upravnega odbora DMS, od leta 2020 do 2022 pa predsednica upravnega odbora SOZ.
Rinalda Klemenčič, svetovalka za poslovno in podatkovno analitiko v NLB d.d., Strokovna direktorica Effie Slovenija 2025
Rinalda ima 27 let izkušenj na področju celovitega marketinga, zlasti marketinga storitev in digitalnega marketinga. Prvo polovico teh izkušenj je nabirala skozi pozicijo direktorice mednarodnih projektov v oglaševalski agenciji Formitas, drugo polovico pa na strani skrbnika različnih storitvenih znamk, torej na strani oglaševalca. Zadnjih pet let dodaja znanja in izkušnje s področja inoviranja, torej pred-razvoja, tudi v smeri sodobnega pred-razvoja produktov in predrugačenja procesov, ki stranko postavljajo v center svojih izboljšav. Vse to izvaja tudi skozi zdajšnjo vlogo svetovalke in povezovalke poslovnega in podatkovnega dela v NLB d.d., kar po njenem mnenju tudi najučinkoviteje pelje v smeri sodobnega inoviranja, osredotočenega na pričakovane koristi znamke, ki posledično ponuja odličnost uporabniške izkušnje.
Predava doma in v tujini. Je bila zadnjih par let zapored tudi mentorica v mednarodnem programu za mlade inovatorje v zavarovalništvu InTa (Insurance Talents), ki poteka na Dunaju. Najraje pomaga večati kompetence na področjih, kot so: strategija uporabniških izkušenj, vključenost strank in pomen podatkov pri oblikovanju storitev po meri posameznika, Design Thinking, vedenjski marketing, moč menjave korporativne kulture in podatkovno gnano inoviranje. Tehnologijo opredeljuje kot pomemben element inoviranja, ki pa zgolj omogoča ustvarjanje nove vrednosti za stranke, ki jo je potrebno opredeliti in testirati na trgu pri inoviranju v najprej. Med naprednimi tehnologijami zadnje čase največ pozornosti jemlje umetna inteligenca, ki pa po mnenju Rinalde še zdaleč ni edina, s katero se napredna uporabniška izkušnja rokuje.
V sferi inovativnosti izpostavlja članstvo v strokovni žiriji in mentoriranje na mednarodnem Cassini Hachathonu za področje finančne industrije novembra 2022. V letu 2023 je predavala na Slovenski marketinški konferenci prav iz teme sodobnega inoviranja po meri strank in z odličnostjo nastopa navdušila prisotne do te mere, da so jo nagradili z uvrstitvijo med najboljših pet odrskih nastopov SMK 2023. Je tudi med prejemniki zlatega in srebrnega priznanja za najboljšo inovacijo Podravja leta 2021 in 2023 ter bronastega priznanja za najboljšo inovacijo Slovenije leta 2023.
V zadnjih štirih letih je doprinesla k dvigu strokovnosti marketinga v Sloveniji kot članica žirij različnih strokovnih tekmovanj (Diggit, Websi, Outstanding), tudi Effie Slovenija 2020 in Effie Europe 2022. V Effie Slovenija 2023 je prevzela vlogo predsednice žirije, v novem mandatnem obdobju Effie Slovenija pa je prevzela odgovornosti strokovne direktorice Effie Slovenija 2025.
NA KAJ SE BO NOVO VODSTVO OSREDOTOČALO V IZVEDBI EFFIE SLOVENIJA 2025?
S Špelo in Rinaldo smo se pogovarjali o novi izvedbi in njunih načrtih za Effie Slovenija 2025.
Špela in Rinalda, v mednarodni tekmi, ki nagrajuje marketinško učinkovitost Effie, imata obe že kar nekaj prehojene poti, bili sta članici žirij v Sloveniji in v Effie Europe. Poleg tega ste Rinalda Klemenčič, kot predsednica žirije Effie Slovenija 2024 od blizu bili deležni prav vsake ocene, visoko strokovno ste usmerjali debate strokovne žirije o vseh nazadnje prijavljenih delih. Katere ključne cilje pa sta si zadali za ti novi dve mandatni leti, torej 2024 in 2025, v katerih pravkar poteka že 12. zaporedni Effie Slovenija Effie 2025?
Rinalda: Za Effie Slovenija 2025 smo si zastavili več ključnih ciljev. Prvi cilj je izogibanje spirali vedno istih prijaviteljev, saj imamo v Sloveniji odlične rezultate marketinških aktivnosti v res raznolikih branžah, ki jih je enostavno vredno izpostaviti. Želimo pritegniti vsaj sedem povsem novih prijaviteljev, od katerih naj bi vsaj dva prišla med finaliste. Drugi cilj je izboljšati kvaliteto prijav, kar pomeni poudarek na vsebini prijave in strateški postavitvi marketinških ciljev, ki ne bodo predstavljeni po principu “reverse inženiringa”. Tretji cilj je konkretnejši premik vsebin proti oglaševalcem in skrbnikom znamk, saj Effie postaja mednarodno priznana marketinška in ne samo komunikacijska nagrada, kjer pa so rezultati komuniciranja tudi pomembni. Četrti cilj je dati pospešek marketingu storitev in produktov z daljšim obdobjem nakupnega odločanja, kjer veljajo drugačne zakonitosti dobrih praks. Analiza podatkov kaže na to, da je zlasti FMCG branža odlična v postavljanju in doseganju marketinških ciljev, da se tudi v Sloveniji lahko učimo od najboljših prav v tej branži. Ker pa je odličnost marketinga storitev in B2B v porastu in ker je ta marketing deležen specifik zlasti v postavljanju ciljev in doseganju KPI (recimo večja pomembnost v načinu nudenja storitev, uporabniški izkušnji kot celoti inp.), dajemo temu delu industrije tudi v Sloveniji prav posebni pospešek. Zadnji, peti cilj pa je obdržati nivo profitabilnosti tekmovanja iz leta 2023.
Zelo ambiciozno. Kako nameravate doseči te cilje?
Špela: Dosego teh ciljev bomo podprli z več ukrepi. Na področju prijav bomo spodbudili nove prijavitelje s povečano komunikacijo in promocijo tekmovanja. Kvaliteto prijav bomo izboljšali s posebnimi delavnicami in svetovanjem prijaviteljem. Za premik proti oglaševalcem bomo okrepili sodelovanje z mednarodnimi strokovnjaki in skušali povečali prisotnost naših žirantov v mednarodni tekmi. Poseben poudarek bomo dali marketingu storitev in trajnih dobrin z različnimi marketinškimi pobudami in komunikacijskimi strategijami.
Katere so glavne spremembe, ki jih prinaša Effie 2025 v primerjavi s preteklimi leti?
Rinalda: Izpostavim naj, da s Špelo nadaljujeva odlično delo vodstva zlasti Effie 2023 in tudi Effie 2022. Izjemno hvaležni sva Janji Božič Marolt in Mitji Tuškeju za doslednost izvajanja visoko postavljenih mednarodnih standardov nagrajevanja marketinške učinkovitosti in tudi za prenos znanja in nasvetov ob predaji funkcij. Ključna novost Effie 2025 je ta, da bomo že v tem letu uvedli delavnico za prijavitelje, da bodo lahko izboljšali kvaliteto svojih prijav vsebinsko. Malenkost manj poudarka bo na sami tehnični odličnosti prijav, kar pa seveda ne puščamo ob strani za leto 2025. Prav tako bomo dali večji poudarek komunikaciji nagrade Effie in vseh njenih dogodkov na komunikacijskih kanalih, ki bodo dosegli vse zainteresirane javnosti. Privabili bomo več mednarodnih strokovnjakov, s čimer bomo krepili ugled mednarodnega tekmovanja. Če se pohecam, visok standard državnega tekmovanja bo sito in vodilo za prijave del na evropskem tekmovanju. Gremo torej tudi tukaj stopničko dlje in vse skupaj vsaj pol leta prej od nazadnje. Vse te spremembe so usmerjene v doseganje naših ključnih ciljev in povečanje ugleda marketinške stroke v Sloveniji ter kvalitete tega tekmovanja v Sloveniji.
Katere dogodke načrtujete za Effie 2025 in kakšen je njihov namen?
Špela: Načrtujemo tri glavne dogodke pred zaključnim dogodkom. Prvi bo Effie delavnica letos jeseni, kjer bodo prijavitelji lahko pridobili koristne informacije in vsebinske nasvete za samo pripravo prijav kasneje v letu 2025. Izjemno pomembno je, da iz podatkov in poznavanja trga pravilno določijo marketinške merljive cilje, ki jim bodo vodilo za marketinške aktivnosti v letih 2024 in 2025. Drugi dogodek bo Effie dan, ki bo namenjen širšemu izobraževanju o marketinških praksah in obvladovanju trendov s prijemi celovitega marketinga. Tretji dogodek bo Effie razpisna delavnica, kjer bomo podrobno predstavili razpis in odgovorili na morebitna vprašanja prijaviteljev. Zaključni dogodek pa bo slavnostna podelitev nagrad decembra 2025.
Kako nameravate izboljšati kvaliteto prijav za Effie 2025?
Rinalda: Kvaliteto prijav bomo izboljšali z več ukrepi. Prvič, organizirali bomo delavnice, kjer bodo zlasti najboljši iz prejšnjih Effie edicij prijavitelje učili, kako pravilno postaviti in izvesti marketinške cilje. Drugič, povečali bomo število članov žirije in njihovo raznolikost, da bomo zagotovili še boljše ocenjevanje prijav. Poleg tega bomo poskrbeli za boljše, bolj individualno svetovanje prijaviteljem, da se bodo lahko pravočasno in bolje pripravili na to tekmovanje – pa ne zaradi tekmovanja samega, ampak zaradi odličnosti aktivnosti, ki jih izvajajo marketinške službe sicer in kjer bo prijava za Effie 2025 zgolj pika na i in potrditev odličnih rezultatov marketinških aktivnosti v podjetjih sicer.
Za konec, kakšno je vajino sporočilo prijaviteljem za Effie 2025?
Špela: Najino sporočilo prijaviteljem je, da naj si prizadevajo za visoko kakovost prijav skozi celovito, torej strateško postavitev marketinških in komunikacijskih ciljev. Nikoli nismo tako dobri, da ne bi mogli biti še boljši, in naš cilj je prenašati dobre prakse na nove prijavitelje. Želimo, da prijavitelji pridobijo potreben pogum za pravilno marketinško prakso, kjer bo prijava na Effie zgolj posledica le-te in ne vzrok zanjo. Želimo, da se prijave pišejo in izhajajo iz trdne in premišljene marketinške strategije, ki pa je podprto podatkovno, je skladno s sodobnimi pričakovanju trga, trendi torej in je morda celo podvrženo pričakovano drugačnemu načinu odziva trga in je seveda rezultatsko odlično.