Janja Božič Marolt in Mitja Tuškej v 11. izvedbi Effie® Slovenija 2023
Začenja se enajsta izvedba Effie Slovenija, nagrade za marketinško učinkovitost. Effie Slovenija 2023 bosta vodila Janja Božič Marolt, ustanoviteljica in direktorica Inštituta za raziskovanje trga in medijev, Mediana in Mitja Tuškej, strateg in partner v Skupini Formitas, ki svojo predanost Effie-ju izkazuje že v drugem mandatu funkcije strokovnega direktorja. »Effie je zlato. Redka, težko pridobljena dragocenost, ki ohranja vrednost in jo v kriznih časih še poveča. V veliko čast mi je in ponosna sem, da lahko sodelujem z Mitjo in da bova z ostalimi deležniki doprinesla in še utrdila zaželenost ter ugled Effie nagrade v že enajsti izvedbi v Sloveniji. Brez prizadevanj sodelujočih in vseh dosedanjih nagrajencev nadgradnja ne bi bila možna. Iskreno hvaležna sem vsem za njihove vložke doslej. Iz spoštovanja do njih in do stroke si bom prizadevala za uspešno in učinkovito udejanjanje vseh procesov v izvedbi Effie 2023. Kompleksnost družbenih, naravnih, tržnih in tehnoloških sprememb bolj kot kdaj koli prej narekuje inovativne implementacije marketinških strategij, ki le s premišljenimi in raziskovalno podprtimi vpogledi in verodostojnimi podatkovnimi osnovami lahko dosegajo komunikacijsko učinkovitost in uspešnost. In pika.« je povedala Janja Božič Marolt ob nastopu nove funkcije. Mitja Tuškej pa ob novi izvedbi dodaja: »Effie je za vse nas, ki se ukvarjamo z upravljanjem znamk, en takšen oznamčen Tour de France. Najbolj zahtevna, najdaljša in najbolj prestižna tekma. Tako kot kolesarjem na Touru vsako leto začinijo tekmo z novimi, pogosto še težjimi etapami, tudi Effie tekmi vsako leto dodamo kakšno novo »traso«. Effie 2023 bomo popestrili in razširili iz komunikacijske učinkovitosti in uspešnosti v marketinško učinkovitost in uspešnost. Logično, kajne? Širitev na celotno marketinško področje odgovarja času in poudarja nujo po celovitosti strateških oznamčenih projektov in kampanj. Razmere na trgih še nikoli doslej niso bile tako zahtevne, izzivi pred katere smo dobesedno pahnjeni upravljavci znamk, še nikoli doslej niso bili tako spreminjajoči. Konkurenca na večini trgov je dobesedno neznosna. Nekako smo se navadili na rešetanje kovida, pa nas je napadel virus inflacije. Če smo se uspešno spopadli s kovidno recesijo in si za nekaj trenutkov oddahnili, nas zdaj straši kriza zaradi cen, energentov, surovin, dobaviteljskih verig … Trendi nas rešetajo s svojimi vedno novimi memi, pogosto z znamkami begamo med trajnostjo in družbeno odgovornostjo in iščemo optimalno pot do svojih ključnih porabnikov, ki jih je vedno težje ujeti, prepričati in jih zadržati pri sebi. Vse to so naši vsakodnevni izzivi in vsi mi, ki skupaj kreiramo pot svojim znamkam se zavedamo, da je to kar počnemo izjemno kompleksno, medsebojno povezano in soodvisno od začetka do konca. Od marketinškega koncepta prek smiselno in pravilno postavljenih komunikacij, ki so poslane k ciljnim skupinam prek natančno izbranih kanalov. To je naša realnost in mnogi to počnete odlično. Prepričan sem tudi, da nas je ogromno, ki se zavedamo, da vsega tega ne moremo početi več »na pamet«, ampak moramo za vsak korak, ki ga naredimo v svetu marketinškega upravljanja znamk, v ozadju imeti matematiko, statistiko, logiko, ki nas pripeljejo do pravih marketinških in tržno-komunikacijskih odločitev. In to je hkrati tudi bistvo Effie-ja. Dokažimo, da znamo in vemo!« Effie Slovenija ima za seboj že dolgo 20-letno zgodovino v 10. izvedbah in v tem času je Effie nagrada postala najbolj zaželena in najbolj ugledna nagrada s področja merljivih in dokazljivih učinkov marketinga ter strokovno-poslovna institucija z največjim referenčnim pomenom za slovensko marketinško stroko (vir: Mediana, 2022). Ponosni smo, da je bila v izvedbi Effie Slovenija 2020 podeljena prva slovenska Platinasta nagrada Effie. V zadnji izvedbi smo učinkovitost komunikacij nadgradili z njihovo uspešnostjo, v novi izvedbi pa gremo še korak dlje in komunikacijsko učinkovitost dograjujemo s celotnim prepletom marketinških aktivnosti. Janja Božič Marolt, ustanoviteljica in direktorica Inštituta za raziskovanje trga in medijev, Mediana, predsednica Effie Slovenija 2023 Janja je prva ženska in najmlajša prejemnica uglednega naziva Oglaševalska osebnost že leta 2001, začetnica najpomembnejših raziskav medijev v Sloveniji. Je ustanoviteljica in direktorica Inštituta za raziskovanje trga in medijev, Mediana v Sloveniji, na Hrvaškem, v Srbiji in Makedoniji. Z novimi metodami pogosto prehiteva čas. Najbolj odmevne uspehe na domačem trgu ustvarja s sodelavci Mediane z največ natančnimi napovedmi vzporednih volitev in objektivnimi raziskavami javnega mnenja. Visoko stopnjo zaupanja na oglaševalski in celotni marketinški sceni si je pridobila s prvo neodvisno raziskavo medijev v Sloveniji, Mediana Branost, Gledanost, Poslušanost, ki se je razvila v mednarodno licenčno Mediano TGI. Danes razkriva ozadja vseh medijev, tudi spleta in družbenih omrežij. S tujimi partnerji je uvedla telemetrijo, valuto za gledanost televizije. Mediana IBO in Mediana RM ter ostale reprezentativne raziskave se nadaljujejo že preko 20 let. Janja je predstavnica ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research) za Slovenijo, vodi pa tudi izvedbe raziskav Eurobarometer v Sloveniji. Sodeluje v več organizacijah, ki so povezane s tržnim komuniciranjem, pogosto jo vidimo kot članico žirije na festivalih ali pa kot govorko na konferencah, tudi na TEDXu. Janjo smo lahko spoznali kot predsednico Oglaševalskega razsodišča in Nadzornega odbora SOZ. Poleg uspešnega delovanja v stroki Janja Božič Marolt kot predavateljica gostuje na Ekonomski fakulteti, Fakulteti za družbene vede in kot redna predavateljica na B2. Objavlja kolumne in članke o trženjskem raziskovanju ter svetuje pri komunikacijskih strategijah in upravljanju znamk. Janja je poročena in mati dveh otrok. Mitja Tuškej, strateg in partner, Skupina Formitas, strokovni direktor Effie Slovenija 2023 Mitja je izbran za strokovnega direktorja Effie že drugi mandat. Kot priznan strateg tržnih znamk je predan stroki. Za svoj prispevek stroki je na SOF 2022 prejel priznanje Oglaševalska osebnost. Njegova predanost podatkom in analizam ga ves čas vodi k poudarjeno osredotočenemu ciljanju znamk, ki so danes temelj natančnih strategij tržnih znamk. Svoja spoznanja vestno zapisuje in deli v strokovnih publikacijah in je tudi avtor dveh strokovnih knjig. Mitja se lahko pohvali s srebrnim Effie-jem v prvi izvedbi nagrad Effie v Sloveniji (dolgoročna učinkovitost za Citroen Slovenija), z zlatim Effie-jem za projekt Štartaj, Slovenija! v izvedbi Effie 2018 ter z zlatim Effie-jem za dolgoročno kampanjo Štartaj Slovenija! v izvedbi Effie 2020. Ima tudi domače in mednarodne izkušnje z žiriranjem Effie prijav (član 1. stopenjske žirije Effie Slovenija 2012 ter član 1. stopenjske žirije Euro Effie 2012). Spremljajte nas na spletni strani, družbenih omrežjih Effie Slovenija in se prijavite na Effie e-novice za obvestila in nove informacije glede Effie Slovenija 2023. Začnemo kmalu!