Effie® Europe 2022: po mnenju slovenskih žirantk so bila prijavljena dela zelo različna, tradicionalno odlična pa v kategoriji dobrodelnih aktivnosti
21. novembra. 2022 /
V sredo, 30. novembra 2022, bo potekala virtualna podelitev nagrad Effie Europe 2022. Finalisti prihajajo iz Belgije, Bolgarije, Češke, Danske, Finske, Francije, Grčije, Irske, Italije, Lebanona, Nizozemske, Nemčije, Poljske, Portugalske, Romunije, Slovaške, Španije, Švedske, Turčije, Ukrajine in Velike Britanije.
Žirijo sta vodili Carmen Fernández de Alarcón, CEO Havas Španija in Magdalena Kosińska, direktorica marketinga pri Philips Domestic Appliances za Centralno in Vzhodno Evropo. Med več kot stotimi člani žirije so bili tudi slovenski strokovnjaki: Darja Zajc (Pro Plus) in Rinalda Klemenčič (Zavarovalnica Sava) v prvostopenjski žirij Multi-Market in Positive Change, David Kušanić (Renault Group) je bil del drugostopenjskega žiriranja. V ločeni Best of Europe sta dela ocenjevali Darja Teržan (Atlantic Grupa) in Dali Bungič (Luna \TBWA).
Pozanimali smo se, kakšna je bila njihova izkušnja, kaj je bilo tisto, kar je pri delih izstopalo in kaj lahko pričakujemo od zmagovalcev.
Rinalda Klemenčič, direktorica Službe za inovacije in strateški marketing Zavarovalnice Sava, je ob zaključenem žiriranju delila opažanja o prijavljenih delih: »Žiriranje Effie Europe v letu 2022 je potekalo na podoben način kot žiriranje za Effie Slovenija leto prej, skozi on-line aplikacijo. Moja izkušnja v žiriji Effie Slovenija je izjemno koristila, da sem žiriranje za Effie Europe izpeljala še bolj tekoče, strokovno in z izjemnim občutkom zadovoljstva po končanem žiriranju. Zaradi konfliktnosti sem se iz ocenjevanja enega dela samo-izločila, sicer pa sem ocenila 20 prijavljenih del v 7ih različnih kategorijah, za žiriranje porabila cca 20 ur. Najbolj so me navdušila prijavljena dela iz storitvenih panog, kjer pa sem pogrešala najmanj enako kvaliteto kot jo ponujajo prijavljena dela iz FMCG branž. Predvsem v delu celovita izkušnja stranke opažam, da smo šele na začetku odličnosti. Tradicionalno odlična je bila kategorija dobrodelnih aktivnosti in tudi rezultatov, ki so naslavljali bolj trajnostno poslovanje.Pozitivno me presenetilo izdatno število prijavljenih del iz Ukrajine, ki so tudi po kvaliteti pozitivno presenetila.
Dela so večini imela jasno določene cilje, kvantificirane in tudi rezultati so bili večinoma podani skladno z zastavljenimi cilji in vedno numerično.V preostalem delu marketinškega spleta pričakujem, da bomo v naslednjih letih lahko ocenjevali več prijavljenih del, torej pričakujem bolj celovite marketinške koncepte in večje premike na izboljšavah produktov, na uvajanju inovacij skladno s pričakovanju trga, morda celo večji poudarek na menjavi korporativne kulture, povezane s ciljnimi premiki tudi npr. v HR (na čemer deluje storitvena branža), na drugačnim poslovnih modelih in cenovnih taktikah,…seveda bo predhodno temu prilagoditi kategorije ocenjevanja in tudi kriterije ocenjevanja.«Darja Teržan, izvršna direktorica poslovne enote Donat, Atlantic Grupa, pa je povedala, da so bila letošnja prijavljena dela zelo različna: »Vsakemu povabilu na strokovno žiriranje se odzovem z veliko mero odgovornosti, saj verjamem, da na tak način prispevamo k razvoju naše marketinške panoge. Kot večkratna prijaviteljica in tudi dobitnica nagrade Effie vem, koliko dela je vloženega v vsako prijavo, zato sem počaščena, da sem bila letos povabljena k ocenjevanju Effie Europe del. V vsakodnevnem delu vedno stremim k tem, da je naše delo strokovno in z merljivim vplivom na poslovne ter marketinške cilje, zato mi je bilo še v poseben užitek prebirati najboljša dela na ravni celotne Evrope.Ob letošnji delih sem spoznala, da imamo v Sloveniji zelo visok nivo žiriranja, ocenjevanja in tako je tudi prav. Letošnja prijavljena dela so bila zelo različna, nekatera res merilo odličnosti, druga malo manj.Vsakemu priporočam izkušnjo, saj bo tako dobil merilo marketinške stroke v Sloveniji in kje le-ta je v primerjavi z ostalim v Evropi. Z velikim veseljem sem prispevala svoj pogled na dela in prepričana sem, da smo izbrali najboljše za zmagovalce.«
Virtualna podelitev nagrad in razglasitev zmagovalcev Grand Effie ter Effie Europe Agencije leta bo potekala 30. novembra 2022 ob 16. uri. Registracija za ogled podelitve je možna na povezavi: https://bit.ly/3TieQAI.
Zaključna prireditev s podelitvijo nagrad Effie Slovenija 2020
2. december 2021, 19.30, Festivalna dvorana Ljubljana
2. Effie dan: Trendi in znamke
januar/februar 2022