O nagradi
Nagrade Effie podeljuje žirija oglaševalcem in agencijam, ki so prek vodenega postopka prijav ter njihove dvostopenjske presoje nedvoumno in z argumenti dokazali neposredno povezavo med marketinškimi aktivnostmi ter doseganjem in preseganjem zastavljenih poslovnih, marketinških in komunikacijskih ciljev.
Nagrada Effie temelji na licenčnem dogovoru z EFFIE Worldwide, Inc., tako da se poslanstvo, vizija in cilji slovenske nagrade Effie neposredno dopolnjujejo s splošnimi usmeritvami podeljevanja nagrad Effie, ki jih vsebuje licenčna pogodba. Effie nagrade je 1968 prvič podelila American Marketing Association (AMA) New York Chapter, Inc. in se trenutno izvaja v mednarodni mreži s kar 58 programi (nacionalni, regionalni, globalni ter “Best of the Best” programi).
Poslanstvo Effie, nagrade za marketinško učinkovitost, je spodbujanje strokovnosti, odličnosti in učinkovitosti pri uporabi marketinških virov za doseganje poslovnih, marketinških in komunikacijskih ciljev v Sloveniji ter uveljavljanje marketinške in komunikacijske stroke kot dokazljivo učinkovitega elementa marketinškega spleta.
Vizija Effie je postati uveljavljena slovenska nagrada s področja merljivih in dokazljivih učinkov marketinških aktivnosti glede na zastavljene poslovne, marketinške in komunikacijske cilje oglaševalcev ter postati strokovno-poslovna institucija referenčnega pomena. Arhiv nagrajenih kampanj marketinške učinkovitosti predstavlja knjižnico dobrih praks, ki postaja nepogrešljiv in referenčen vir znanj in spoznanj s področja marketinga. Skrbnik arhiva je Slovenska oglaševalska zbornica.
Cilji Effie so organizacija strokovno-izobraževalnih dogodkov o učinkovitosti marketinških aktivnosti za različne zadevne ciljne javnosti; kontinuirano komuniciranje, povezano z uresničevanjem poslanstva Effie Slovenija; organizacija tekmovanja za nagrado Effie Slovenija, vključitev čim večjega števila marketinških kampanj, objavljenih v razpisnem obdobju, v tekmovalni program; sestava kredibilne žirije in strokovno vodenje ocenjevalnih postopkov; donosno upravljanje Effie, in s tem soomogočanje učinkovitega dela Slovenske oglaševalske zbornice.
Žirijo Effie Slovenija sestavljajo vodilni menedžerji in izkušeni strokovnjaki s področja marketinga iz vrst komunikacijskih, oglaševalskih in medijskih agencij, oglaševalcev, marketinških raziskovalcev, medijev, vzgojno-izobraževalnih ustanov ter akademskih krogov, strokovnjakov za odnose z javnostmi ali drugih oblik korporacijskega komuniciranja. Člane obeh žirij in predsednika/co žirije predlaga Strokovno-organizacijski odbor Effie Slovenija, potrdi pa najvišji organ Effie – Upravni odbor SOZ.
Žirija prvega kroga je praviloma sestavljena iz osmih do devetih članov in predsednika žirije. Predsednik žirije vodi žirijo v obeh krogih ocenjevanja in je eden od največ treh članov, ki lahko sodelujejo v prvostopenjski in drugostopenjski žiriji. Žirija drugega kroga je praviloma sestavljena iz predsednika žirije in desetih do štirinajstih strokovnjakov s področja marketinga in vodenja podjetij.
Nadzorni organ tekme in posvetovalni organ predsednika/ce žirije je tekmovalna komisija. Le-to praviloma sestavljajo strokovni/a direktor/ica Effie, predsednik/ca Effie in član SOO Effie, ki ga izmed svojih članov z večino izvoli SOO (v primeru tričlanskega SOO Effie, so vsi trije člani v tekmovalni komisiji).
Tekmovalna komisija Effie Slovenija 2023:
- Janja Božič Marolt, predsednica Effie Slovenija 2023;
- Mitja Tuškej, strokovni direktor Effie Slovenija 2023;
- Tajda Koblar, članica Strokovno-organizacijskega odbora Effie Slovenija 2023.
Poslovnik in pravilnika Effie Slovenija:
Poslovnik o organizaciji in izvedbi Effie Slovenija