Drugi Effie dan: ko je projekt dober, mu rečemo »Effie projekt«

21. marca. 2025 / Aktualno

Utrinki iz drugega Effie dneva

Drugi Effie dan, ki je potekal 20. marca 2025, nam je prinesel ogromno vpogledov v posamezne sekcije Effie prijave, delovanje in ocenjevanje žirije ter v inspirativne slovenske projekte. Utrinke iz dogodka si lahko ogledate tukaj.

Znotraj prve sekcije Effie prijave, Strateški izzivi in cilji, sta Majda Modic Taslidža in Davorin Milinović podala nasvete za postavljanje ciljev in ključnih kazalnikov uspeha. Davorin Milinović je poudaril, da je uspeh projekta na Effie odvisen od tega, kako učinkovit je projekt in od tega, kako dobro je napisana prijava. Kot sam pravi, je lahko »odličen projekt, ki mu s slabo prijavo omejimo doseg, ali pa odlično napisana prijava, vendar bo slab projekt težko prišel daleč«.

Kaja Elsner je za sekcijo Vpogled in strateška ideja poudarila, da vpogled deluje kot most med izzivom in idejo, ter je povezan z resničnim človeškim vedenjem, prijavitelji pa naj venomer pokažejo, kako je nek podatek povezan z znamko, cilji ali ciljno skupino. Kot sama pravi, je kreativnost še vedno ena najbolj pomembnih sestavin za učinkovito kampanjo.

Od vpogledov do Izvedbe ideje sta nas popeljala Alan Šćuric in Eva Šterk, ki pravita, da v tretji sekciji pišemo zgodbo, ki gradi na temeljih predhodnih poglavij in utemelji, zakaj so bile izbrane določene komunikacijske rešitve in mediji ter kako na relevanten in presenetljiv način komunikacija nagovarja ciljno skupino.

Na okrogli mizi s člani žirije Effie 2023, Dunjo Antonijević, Goranom Langom, Katarino Pivk Kreft in Živo Kolbl, smo pridobili kar nekaj vpogledov v razmišljanja in pričakovanja Effie žirije. Poudarili so, da je pomembno, da prijava vsebuje ogromno informacij, saj članom žirije ni dovoljeno iskati informacij po spletu, temveč se osredotočajo samo na zapisano v prijavi. Beseda je tekla tudi o iskrenosti v prijavah – negativni rezultati niso nujno slabost, vsekakor jih ne gre skrivati, temveč jih je potrebno obrazložiti.

V drugem delu dogodka pa smo pobližje spoznali tri projekte, ki poosebljajo vsebino dveh novih Effie kategorij – komunikacijo na družbenih omrežjih in uporabo umetne inteligence. Nina Jakovljević je predstavila kampanjo akcije Petrade? Ne, hvala! na družbenih omrežjih, s katero so prišli do zanimivih vpogledov in kupcem petard poslali močno sporočilo z gverilsko kampanjo in interaktivnimi vsebinami. Uporabili so tudi UI-generirane podobe in videe.

Dan smo zaključili z dvema inspirativnima projektoma, ki sta za povezovanje z uporabniki uporabila umetno inteligenco. Prvega sta predstavila Katarina Pivk Kreft in Simon Cetin, ki je bil v osrčju snovanja Kotanyi AI Chefa, prvega pogovornega AI asistenta na področju kulinarike in gastronomije. Izpostavila sta, da AI ambasadorji postajajo ključen gradnik blagovne znamke in točka stika s kupcem.

Vanja Belec, ključna akterka pri snovanju PIE – Poštne interaktivne asistentke, je skupaj z Ivano Vrviščar predstavila nastanek izredno zanimivega projekta, ki je postal ključen del uporabniške izkušnje Pošte Slovenije. Med cilji, ki so jih s projektom zasledovali, so zmanjšanje odzivnih časov, razbremenitev agentov, povečanje zadovoljstva strank in uvedba napredne analitike. PIA ima tudi lasten jezikovni model, ki razume 12 slovenskih narečij in omogoča intuitivno komunikacijo brez prednastavljenih ukazov.

Effie dan sta povezovali Špela Žorž, predsednica in Rinalda Klemenčič, strokovna direktorica Effie Slovenija 2025. Za okusen zajtrk se zahvaljujemo partnerju gostoljubja Effie dnevov Lidl Slovenija, Petrolu pa za okusno kavo, brez katere težko začnemo dan.

Kot je povedal Davorin Milinović – »Ko je projekt dober, mu rečemo, da je Effie projekt«. Želimo vam čim več takih projektov!

Oglejte si ključne datume tekme Effie Slovenija 2025. Naslednjič se srečamo na spletni razpisni delavnici, 15. aprila.