Aktualna kampanja, ki je osvojila platinasti Effie Europe
Na letošnji Effie strokovni delavnici je udeležence navdušil primer aktualne zmagovalne kampanje, ki je osvojila platinasti Effie Europe. Gostili smo Martina Wosko, izvršnega kreativnega in strateškega direktorja ter partnerja agencije TRIAD Advertising iz Slovaške.
Martin je predstavil zmagovalni primer »Savings Therapy« za slovaško VUB banko. Tržno-komunikacijska kampanja temelji na liku popularne slovaške igralke Petre Polnišove, ki predstavlja obraz tržne znamke, in se pojavlja v različnih situacijah, povezanih z banko, in na všečen in smešen način prenaša sporočila kampanje ciljni javnosti.
Martin je v predstavitvi izpostavil, kako pomemben je uvid v znamko, in da je agencija svoje uvide razdelovala tako na raziskavah, analizah kot tudi na navdihih, ko so se poglobili v znamko. Na konkretnem primeru je bil ključen uvid, da je pri Slovakih nevarčevanje slaba navada, in da varčevati ni težko, če se za to odločimo in če to postane (dobra) navada. Še en pomemben uvid je bilo spoznanje, da Slovake muči pretirano zapravljanje in impulzivno nakupovanje, iz česar so tudi izhajali v kampanji. Odgovor na zaznane uvide se je skrival v kreativni ideji, ki je ponujala odgovor na vprašanje, kako se soočiti s slabimi navadami – s skupinsko terapijo. Vse izvedbe kreativne ideje so bile zato povezane s terapijami, ki so ponujale ljudem »zdravljenje« slabih navad zapravljanja, pretiranega nakupovanja, nevarčevanja, in katerih osrednji lik je bila že omenjena igralka.
S to kampanjo so presegli načrtovani poslovni cilj banke in dvignili vsoto privarčevanega denarja na depozitih iz 27 milijonov evrov v 2018 na 79 milijonov (pri čemer je bil cilj kampanje 54 milijonov). Poleg tega so uspeli prepričati Slovake, da začnejo bolj varčevati (stopnja varčevanja gospodinjstev je zrasla v 2019 iz 8,86 % na 10,26 %).
Video predstavitev kampanje:
Martin je iz lastne izkušnje poudaril, da morajo Effie prijavitelji pred začetkom prijave dobro preučiti pravila in pogoje razpisa za nagrado ter pozval, da naj prijave pišejo kot zgodbe s pridihom drame.