Storitvene kategorije in najbolj tipični KPI-ji

11. september. 2018 / Aktualno

V tekmi za nagrade Effie Slovenija 2018 boste lahko storitvene tržno-komunikacijske akcije prijavili v štirih kategorijah. Prva storitvena kategorija je namenjena akcijam s področja telekomunikacij in IT-ja, kamor boste lahko prijavljali kabelski ponudniki, ponudniki telefonije, programske opreme in aplikacij. Druga je namenjena trgovinam, kamor sodijo vse trgovine, trgovinske verige, hiper/supermarketi in tudi spletne trgovine. Odslej boste lahko akcije za vse storitve s področja financ in zavarovalništva prijavili v posebej za to namenjeni novi kategoriji. Akcije za vse ostale storitve s področja zdravstva, poslovnih, računalniških, kulturno-umetniških, oglaševalskih, nepremičninskih, transportnih, logističnih, gostinskih, wellness in turističnih storitev pa so dobrodošle v kategoriji Storitve – drugo.

Žal se prav vsega v marketingu ne da izmeriti in tudi vse, kar z moderno tehnologijo lahko izmerimo, ni enako pomembno. Doslej največkrat omenjeni KPI-ji storitvenih kategorij v pisnih prijavah so bili:

  • med poslovnimi oz. prodajnimi KPI-ji: prodaja, prihodki, ROMI, dobičkonosnost na uporabnika, znižanje popustov, dvig nivoja povprečnih cen;
  • med marketinškimi KPI-ji: tržni deleži, vrednost življenjske dobe uporabnika, povprečni prihodek na uporabnika, povprečni donos na uporabnika, število storitev na uporabnika, odprtje trga, razširitev trga, indeks cenovne premije, zadržanje kupcev, prodor v novi ciljni skupini, izboljšanje učinkovitosti medijskega proračuna, konverzije (razmerje med prometom in stiki, tržno kvalificiran stik (MQL), prodajno kvalificiran stik (SQL), navedbe, nakupi), cena na klik, cena na stik, cena na nakup, vrednost na nakup;
  • med komunikacijskimi KPI-ji: zavedanje, izkušnje in upoštevanje blagovne znamke, NPS – Net Promoter Score (zadovoljstvo/zvestoba potrošnika), imidž, pozicija prve izbire, moč blagovne znamke, opaznost komunikacij, predaja želenega sporočila, digitalne metirke, vpletenost in doseg na družbenih omrežjih, PR vrednost.

A propos, čeprav navajanja učinka akcije na vašo konkurenco najverjetneje niste imeli v prvem planu med rezultati, bi bil lahko tudi njen odziv nadvse zanimiv argument za žirijo. Ambiciozna tekmovalnost, včasih tudi takšna na krilih čustev, je lahko mogočna gonilna sila za celoten trg – morda je prav takšna zanetila pričetek vaših aktivnosti. Povejte nam svojo uspešno zgodbo!

KPI-je po posameznih kategorijah je z analizo preteklih Effie prijav zbrala Mojca Pesendorfer, vodja marketinga v strateškem poslovnem področju delikatesni namazi, Droga Kolinska / Atlantic Grupa. Vabljeni tudi k branju članka o KPI-jih izdelčnih kategorij in KPI-jih posebnih kategorij.