Effie® Slovenija 2020: Kaj so naša ključna vodila?

6. januar. 2020 /

Iskali bomo osredotočenost in učinkovito uspešnost. Pri tem bomo tehtnico odločanja poskušali aktivno nagniti k uspešnosti. Ko boste analizirali uspešnost, imejte ves čas v mislih osredotočenost znamke na to, kaj je, in na to, kar znamka pomeni njeni glavni ciljni skupini. Osredotočenost znamke bo drugo pomembno vodilo Effie tekme 2020.

Na lanskem Effie dnevu nas je verjetno vse navdušil in očaral Jamie Peate, vodja maloprodajne strategije pri McCann World Group, ko je postavil moč tržno-komunikacijske uspešnosti pred njeno učinkovitost. V razlagi – s katero se izjemno močno strinjam – je opozoril, da nas pri merjenju učinkovitosti pogosto lahko zavede ‘garanje’ podjetij pri sledenju stroškovne učinkovitosti. Neprestano iskanje čim višje vrednosti kazalnika EBITDA je lahko z vidika upravljanja znamk škodljivo. Kazalnik EBITDA bo lahko kratkoročno bistveno višji, če bomo na primer v komunikacije znamke investirali manj. Dolgoročno bo to podjetju škodilo, saj smo že neštetokrat pokazali in dokazali, da kakovostne komunikacije dajejo učinke. Naš Effie je zadnjih 20 let to dejstvo dokazal najmanj dvestokrat!

Ravno zato želimo učinkovito moč komunikacij še bolj povezati z uspešnostjo znamke in podjetja. Ko boste analizirali in utemeljevali učinkovito uspešnost vaših kampanj, se osredotočite tudi na pokazatelje, ki govorijo o uspešnosti. V središču merjenja uspešnosti naj bo vedno znamka in njena ciljna skupina ter odnosi, ki jih znamka ustvarja z njeno ciljno skupino.

Drugo pomembno vodilo jubilejne izvedbe Effie Slovenija bo osredotočenost znamke. V času, ko je konkurenčnost med znamkami večja, kot je bila kadarkoli doslej, in v času, ki ga zaznamuje pretočnost informacij, ki nikoli ni bila tako ogromna, je nujno, da so znamke močno osredotočene. Ciljanje je danes ožje, kot je bilo kadarkoli doslej, zato poglobljen vpogled v ciljno skupino pri opredeljevanju strategije tržne znamke nikoli doslej ni bil tako pomemben. Upoštevajte to pri načrtovanju oznamčenih komunikacij, analizirajte ta del ob načrtovanju kampanje in spremljajte učinke komunikacij znamke s tega vidika. Dajte žirantom zanimive kosti za glodanje! Če boste izpostavili osredotočene vidike znamčenja, vas bodo nagradili z najbolj prestižno nagrado učinkovite komunikacijske uspešnosti – z enim od eminentnih Effie-jev!

 

Mitja Tuškej, strokovni direktor Effie Slovenija 2020