Kako se pripraviti na tekmo za Effie nagrado? Nasvet #1

30. januar. 2020 / Aktualno

Tekma za Effie nagrade se v praksi začne s pripravo razpisne dokumentacije. Za nasvete smo prosili  različne posameznike, ki so v preteklosti že prijavljali kampanje na Effie in tudi osvajali nagrade. Prve napotke iz prakse vam podaja Žana Močnik Koncilija iz Formitasa.

Žana, ves čas projekta Štartaj Slovenija ste centralen organizacijski člen v agenciji, ki je eden od treh ključnih partnerjev projekta. Sodelovali ste tudi pri pripravi materialov za prijavo na Effie Slovenija 2018. Kaj je bilo pri prijavljanju po vašem mnenju najtežje in kaj bi bil vaš nasvet vsem tistim, ki se pripravljajo na novo tekmo za jubilejni deseti Effie Slovenija?

»Gotovo je bil najtežji del v tem, da je prostor, ki ga zahteva prijavni obrazec tako zelo omejen. Ko smo napisali prvo verzijo prijave, je bilo vsega ogromno preveč. Nam pa se je zdel vsak stavek, vsako izhodišče in vsak cilj tako zelo pomemben! Ko si vključen v projekt, ki presega okvire posamezne kampanje in je že v izhodišču definiran kot projekt, ki želi izpolnjevati dolgoročnejše cilje, je to precejšen izziv. Ko se bomo naslednjič lotili prijave, bomo gotovo začeli drugače. Najprej bomo zapisali kratko zgodbo projekta, ki bo jasno opredelila temeljne stvari na relaciji cilji – rezultati. To nam bo gotovo omogočilo, da bomo lažje držali potrebno osredotočenost.

Pomembno se mi zdi tudi, da resnično zapišeš cilje, ki jih ima posamezna kampanja takoj, ko kreneš v analize, opredelitev ciljne skupine in v študij ‘insighta’. Tudi, če cilje skupaj z oglaševalcem spremeniš. To je realno življenje projekta. Pomembno je, da žiranti začutijo prave izzive, s katerimi ste se med projektom srečevali. Naši kolegi, ki so žirirali, so nas opozorili, da se pisanje ‘za nazaj’ preprosto začuti in ne deluje dovolj prepričljivo.

Ključno je tudi, da ves čas skrbite, da zbirate, hranite in analizirate vse podatke, ki so povezani s kampanjo ali projektom, ki ga boste prijavili. Podatki in analize so ključne, saj dajejo kampanji nujno potrebno verodostojnost. Podatki morajo biti povezani s cilji in cilji morajo biti tako numerični kot vsebinski. Pri analizah iščite vzročno-posledične povezave med kampanjo, njenimi cilji in rezultati. Ves čas se zavedajte, da ni vse samo v dobrih prodajnih rezultatih, ampak v ozadju vedno leži odnos med znamko in njenimi porabniki. Zdi se mi, da je to bistven ključ za uspeh kampanje v tekmovanju za Effie nagrado.«