Izdelčne kategorije in najbolj tipični KPI-ji

3. september. 2018 / Aktualno

Prijavitelji lahko svoje tržno-komunikacijske akcije v tekmi Effie Slovenija 2018 prijavite v 14 različnih kategorijah, od tega v 4 izdelčnih: A) Potrošni izdelki – hrana, kjer lahko prijavite akcije za vse vrste hrane, B) Potrošni izdelki – pijača, kamor lahko prijavite akcije za alkoholne in brezalkoholne pijače, C) Potrošni izdelki – avtomobilizem in tehnika, kjer bodo našle mesto akcije za motorna vozila, motorna kolesa, kolesa, belo tehniko in elektroniko, ter D) Potrošni izdelki – drugo, kamor sodijo farmacevtski izdelki, kozmetika, čistila, izdelki za osebno nego in toaletni pripomočki, izdelki za hišne ljubljenčke, izdelki za dom in gospodinjstvo, otroška oprema, izdelki za prosti čas, moda, gorivo, motorna olja, pnevmatike, akumulatorji, mediji, založništvo, ipd.

V pisni prijavi najbrž ne boste navajali vseh, ampak le najpomembnejše kazalnike učinkovitosti (KPI), ki ste jih spremljali. Doslej največkrat omenjeni KPI-ji izdelčnih kategorij v pisnih prijavah so bili:

  • med poslovnimi oz. prodajnimi KPI-ji: prodaja, prihodki, marža prispevka, ROMI, znižanje popustov, dvig nivoja povprečnih maloprodajnih cen, 
  • med marketinškimi KPI-ji: tržni deleži, odprtje trga, razširitev trga, indeks cenovne premije, zadržanje kupcev, prodor v novi ciljni skupini, izboljšanje učinkovitosti medijskega proračuna,
  • med komunikacijskimi KPI-ji: zavedanje, izkušnje in upoštevanje blagovne znamke, NPS – Net Promoter Score (zadovoljstvo/zvestoba potrošnika), imidž, pozicija prve izbire, moč blagovne znamke, opaznost komunikacij, predaja želenega sporočila, vpletenost in doseg na družbenih omrežjih, PR vrednost.

Veselimo se vaših prijav, v katerih boste predstavili, kako zahteven je bil vaš strateški tržno-komunikacijski izziv, v čem ste zares izstopali v kontekstu vaše kategorije in kakšna je vrednost vašega uspeha.

KPI-je po posameznih kategorijah je z analizo preteklih Effie prijav zbrala Mojca Pesendorfer, vodja marketinga v strateškem poslovnem področju delikatesni namazi, Droga Kolinska / Atlantic Grupa. Vabljeni tudi k branju članka o KPI-jih storitvenih kategorij in KPI-jih posebnih kategorij.