[Intervju] Slovenski uporabniki so odprti za napredne tehnologije

27. marec. 2019 / Aktualno

Na letošnjem tekmovanju za nagrade Effie je Telekom Slovenije ob osvojenih nagradah prejel tudi naziva najučinkovitejšega oglaševalca in najučinkovitejše blagovne znamke. O tem in razvoju na področju telekomunikacij je spregovoril Ranko Jelača, član uprave Telekoma Slovenije.

Koliko pozornosti namenjate merjenju učinkovitosti svojih komunikacij?
Letošnji Effiji dokazujejo, da merjenju učinkovitosti in doseganju zastavljenih ciljev namenjamo veliko pozornosti. Brez tega namreč ne bi bilo pravega smisla. Komunikacijska učinkovitost je osnova našega dela, s sprotnim spremljanjem odziva trga na tržno-komunikacijske aktivnosti, ki jih izvajamo, pa prilagajamo tudi ton, vsebino in kanale komuniciranja. Pri tem nam je v pomembno pomoč digitalizacija, ki je prinesla večjo agilnost.

V zadnjem obdobju ste naredili velik korak naprej tudi pri razvoju storitev. Nenazadnje ste konec leta 2018 postavili nov razvojni mejnik s tem, ko ste lansirali NEO, platformo za pametno življenje.
Drži, razvoju je namenjen velik del naših aktivnosti. Telekomunikacije so se v zadnjih letih temeljito spremenile in še bolj se bodo, zato razvijamo nove poslovne modele in vstopamo na nova področja. S platformo za pametno življenje NEO, ki je postala naša nova blagovna znamka, smo nadgradili rešitve za spremljanje vsebin, hkrati pa na enem mestu omogočili tudi upravljanje pametnega doma. To ni uspelo še nikomur pred nami. Pri tem smo rešitev konceptualno, arhitekturno in tehnično zasnovali sami, nato pa razvoj izvedli skupaj z domačimi in mednarodnimi partnerji. Tako smo lahko v celoti izhajali iz poznavanja uporabnikovih navad in jim rešitev maksimalno prilagodili, hkrati pa bomo zaradi tega tudi v prihodnje NEO zelo preprosto nadgrajevali. Osnovni namen pri tem izhaja iz našega poslanstva, saj želimo s sodobnimi rešitvami predvsem poenostavljati življenja.

Pomembna novost, ki ste jo z NEO-m prinesli v naše domove, je tudi ta, da se zdaj s televizijo pogovarjamo in da vsebine iščemo z glasovnimi ukazi v slovenščini. Kako je ta novost učinkovita oz. kako so jo sprejeli uporabniki?
Presenetljivo dobro. Pred lansiranjem smo sicer opravili temeljita testiranja in spoznali, da uporabniki, pa naj gre za mlade ali starejše, pravzaprav komaj čakajo, da se zgodi en tak preboj, kar se nam sedaj le še potrjuje. Seveda so med uporabniki tudi takšni, ki pogrešajo daljinca s tipkami, in smo jim ga omogočili, nasploh pa lahko rečem, da slovenski uporabniki dobro sprejemajo in so odprti za napredne tehnologije.

Kam gre nadaljnji razvoj?
Po redefiniciji TV izkušnje smo se pričeli ukvarjati z redefinicijo uporabe mobitela, nove razsežnosti prinaša tudi umetna inteligenca. Tako gradimo ekosistem, ki bo poenostavil nakupovanje, naročanje, plačevanje in uporabo storitev pametnih mest in spletne tržnice. Pri tem se ne omejujemo le na slovenski prostor, ampak tako kot pri NEO razmišljamo o premikanju meja, pa naj gre za geografske ali tiste med digitalnim in resničnim svetom. In nenazadnje, imamo dokazano najboljše mobilno omrežje v Sloveniji, pripravljeni smo na naslednje razvojne korake, ki jih prinaša peta generacija mobilnih omrežij, hkrati pa omrežje prilagajamo v smeri zagotavljanja inovacijam prijaznega okolja za razvoj rešitev in novih poslovnih modelov s področja interneta stvari. Skratka, razvoj bo še kar nekaj časa zelo intenziven.