Effie zmagovalne kampanje za zaupanje

8. julija. 2020 / Aktualno

V sodelovanju z Effie Worldwide predstavljamo naslednji sklop izvirnih idej iz zakladnice Effiejevih zmagovalnih kampanj. Tokrat navdihujemo s tistimi znamkami, ki so svoje strateške koncepte temeljile na gradnji ali utrjevanju zaupanja pri svojih porabnikih. Primeri so aktualni, saj kot ugotavljajo v analizi Edelman Trust Barometer, na globalni ravni kar 60 % ljudi trdi, da se v času pandemije bolj zanašajo na blagovne znamke, ki jim lahko zaupajo. Analitiki ugotavljajo, da je ta odstotek višji kot je bil pred korona krizo. Dejstvo je, da morajo biti znamke, ki želijo biti uspešne, ves čas verodostojne, transparentne in zavezane svojim vrednotam, saj si s tem prislužijo zaupanje in lojalnost potrošnikov.

Poglejte si primere, kako je podjetje Kimberly Clark gradilo zaupanje do njihove znamke plenic Huggies, zakaj je podjetje Canadian Tire preoblikovalo svojo poslovno strategijo, ki temelji na zaupanju, in kako je McDonald v Veliki Britaniji z jasno zavezo ponovno pridobil zaupanje potrošnikov in izboljšal percepcijo blagovne znamke v Združenem kraljestvu.


Kimberly Clark: HUGGIES

Naročnik: Kimberly-Clark. Primarna agencija: ISD Group. Sodelujoče agencije: Hashtag, DIEVO agency, OSDirect

Leta 2015 so se upravljavci znamke otroških plenic Huggies odločili, da se oddaljijo od komunikacijske tekme s konkurenčno znamko Pampers, ki je temeljila na izpostavljanju prednosti izdelka. Komunikacije znamke Huggies so temeljili na čustvenih vrednotah znamke in prek njih začeli z gradnjo pristnih odnosov s potrošniki, ki so neposredno vplivali na večanje zaupanja do znamke pri potrošnikih. S kampanjo »Moč objemov« (hug iz besede Huggies pomeni objem) so v Ukrajini ozaveščali družine z novorojenčki, kako so objemi pomembni in kakšno moč imajo pri spreminjanju naših življenj. V kampanji so  podarjali objeme tistim, ki jih najbolj potrebujejo – dojenčkom, ki so ostali brez mater in dojenčkom, ki so bili prezgodaj rojeni. Rezultati so bili odlični, stotinam malčkov so bili podarjeni mnogi objemi, Ukrajinci pa so izbrali znamko Huggies za najboljšo med konkurenti.


Canadian Tire Retail: Canadian Tire TESTED for Life in Canada

Naročnik: Canadian Tire Retail. Primarna agencija: TAXI. Sodelujoča agencija: Touche!

Trgovska veriga Canadian Tire se je v 2013 soočala z vse večjo konkurenco in je vse bolj izgubljala ugled med potrošniki. Kot odgovor so razvili platformo »TESTED for life in Canada«, ki je temeljila na dokazovanju kakovosti izdelkov v njihovih trgovinah, okrepila njihov ugled in utrdila poseben položaj trgovca Canadian Tire med konkurenti. Kampanja je s platformo šest let zapored prinašala rast v prodaji in občutno izboljšala pozicijo znamke. »TESTED for life in Canada« ni ostala samo oglaševalska ideja, ampak je postala ključno premoženje znamke, ki je preoblikovalo poslovno strategijo družbe Canadian Tire.


McDonald’s UK: How ten years of building trust built the bottom line

Naročnik: McDonald’s UK. Primarna agencija: Leo Burnett London. Sodelujoča agencija: OMD

Z nastopom novega tisočletja je McDonald’s ob spremenjenih prehranskih trendih in ob rastočem zavedanju o nuji po zdravi prehrani postajal vse manj zaželena in celo vedno bolj osovražena znamka. Javnost mu je vse manj zaupala. Po podatkih je bilo v letu 2008 v Veliki Britaniji več ljudi, ki niso zaupali McDonald’su od tistih, ki so mu še zaupali. Potreba po ponovni vzpostavitvi zaupanja je bila velika. Upravljavci znamke so morali potrošnike ponovno prepričati, da se počutijo dobro, ko jejo njihovo hrano. Po desetih letih grajenja tako kognitivnega kot afektivnega zaupanja je ponovno več ljudi zaupalo McDonald’su: ustvarili so pozitivni razpon zaupanja (+22 odstotnih točk), začeli pa so z negativnim (-20 odstotnih točk). Ta premik v percepciji potrošnikov je pripeljal tudi do občutnih sprememb v prihodkih podjetja v Veliki Britaniji.


Še več idej, ki navdihujejo, najdete v Effie skupni bazi primerov nagrajenih kampanj – s podporo Effie Worldwide pa ob registraciji brezplačen dostop do zgoraj predstavljenih kampanj. https://effie.org/case_database/cases