Effie ni zgolj nagrada, temveč je proces, ki prinaša priložnosti za še boljši izkoristek marketinškega potenciala

2. december. 2016 / Aktualno

Telekom Slovenije se uvršča med največje slovenske oglaševalce, ob tem pa je za dokazano komunikacijsko učinkovitost svojih tržno-komunikacijskih aktivnosti prejel številne Effie nagrade. O tem, kakšno težo ima Effie tekma, na kaj je potrebno biti pri prijavi pozoren in kako dosegati učinkovitost, smo se pogovarjali z Nikom Kušarjem, ki v Telekomu Slovenije vodi službo za tržno komuniciranje.

niko_kusar_03Telekom Slovenije sodi med oglaševalce z največ nagradami za komunikacijsko učinkovitost, poleg tega ste v letošnjem letu prejeli tudi stanovsko nagrado Oglaševalec leta. Se prejete nagrade medsebojno dopolnjujejo?
Nagrada Oglaševalec leta nam pomeni predvsem priznanje stroke, da se uspešno prilagajamo tržnim razmeram, da smo uspešno izpeljali konsolidacijo blagovnih znamk z ustvarjanjem ene močne krovne blagovne znamke in da smo poenostavili komunikacijo z uporabniki. Da smo torej dinamični in da znamo prisluhniti svojim uporabnikom. Nagrade Effie pa nagrajujejo dokazano komunikacijsko učinkovitost, ki predstavlja osnovo našega dela. Marketinške, pa tudi ožje tržno-komunikacijske, aktivnosti imajo pri nas jasno zastavljene cilje.

Na kaj ste pri svojem nastopu na trgu še posebej ponosni?
Uspešne blagovne znamke in uspešnega nastopa na trgu ni brez dobre ekipe. Povezovanje marketinških, komunikacijskih, prodajnih, poslovnih, storitvenih ter razvojnih ciljev in aktivnosti je izziv, s katerim se soočamo vsa podjetja, vendar pa so cilji lažje dosegljivi z razvojno naravnano infrastrukturo in učinkovito podporo. V Telekomu Slovenije smo v zadnjem obdobju na tem področju naredili pomemben korak naprej v povezovanju vseh segmentov poslovanja. Verjamem, da se to odraža tudi v našem nastopu na trgu.

Kakšen odnos imate s kreativnimi agencijami. Kako z njimi sodelujete?
Ključ do učinkovite komunikacije je partnerski odnos, medsebojno zaupanje in spoštovanje vseh, ki sodelujemo v procesu, in sicer tako pri načrtovanju kot zasnovi in izvedbi aktivnosti. Vsak od partnerjev projekt gradi s svoje perspektive, a z istim ciljem. Le tako se lahko učinki znanja, strateškega načrtovanja in premišljenega izvajanja na vseh ravneh pomnožijo. Skupaj se trudimo, da ustvarjamo inovativne in učinkovite komunikacijske rešitve, ki sledijo poslovnim in trženjskim ciljem ter seveda ob tem zagotavljajo optimalno porabo sredstev. Rezultat dobrega sodelovanja so tudi nagrade Effie za komunikacijsko učinkovitost, pri čemer smo še posebej ponosni na naziv za najbolj učinkovitega oglaševalca, ki smo ga prejeli v letu 2012.

V čem vidite dodano vrednost prijave kampanj v tekmo Effie Slovenija?
Pri Effie ne gre zgolj za nagrado. Že skozi postopek priprave in prijave kampanje v tekmovanje Effie, ki zahteva poglobljeno analizo in temeljit razmislek, se namreč pokažejo priložnosti za nadgradnjo in izboljšavo marsikaterega procesa ali aktivnosti. In čeprav v Telekomu Slovenije nenehno skrbno spremljamo trg in doseganje zastavljenih ciljev, nas prijava na Effie dodatno vzpodbudi, da učinkovitost komunikacij ponovno še globlje analiziramo. S tem, ko se poglobimo v proces in izvedbo, pa vedno najdemo tudi priložnosti za še boljši izkoristek marketinškega potenciala. Tudi zato, poleg same nagrade, ki je strokovno priznanje z veliko težo, priporočamo prijavo kampanj v Effie tekmo.

Kakšen napotek bi na podlagi dosedanjih izkušenj dali vsem, ki bodo prijavili kampanje v Effie tekmovanje?
Čeprav se nam zdi, da nikoli nimamo dovolj časa, je najpomembneje, da se priprav na prijavo lotimo dovolj zgodaj. Potrebno je namreč analizirati in interpretirati relevantne podatke na način, da so vsem razumljivi, ob tem pa mora biti prijava opremljena s konkretnimi dokazi učinkovitosti. Ko pišemo prijavo, skušamo razmišljati skozi prizmo tistih, ki bodo naš primer ocenjevali. Tako se na eni strani zavedamo, da tisti, ki nas ocenjuje, naše panoge in trga ne pozna tako podrobno, kot ga poznamo sami, ob tem pa ima pred seboj veliko število prijav, med katerimi se odloča in jih vrednoti, zato moramo pisati čimbolj kratko, jasno in strnjeno. Na koncu pa vsekakor priporočam, da prijavo prebere še kdo v podjetju ali agenciji, ki ni sodeloval pri njenem pisanju, saj lahko tako pridobimo povratno informacijo, ali je naša prijava resnično dovolj jasna in razumljiva. In ta proces ponavljajmo toliko časa, dokler ne bomo s prijavo popolnoma zadovoljni.